Dominion Lawsuit: Fox News Settles For $787.5 Million

Dominion Lawsuit

Fox Television, the conservative television channel located in the United States, agreed to pay $787.5 million to settle accusations made by election technology firm Dominion Voting Systems in the eleventh hour before trial.

The corporation accused the broadcaster of willfully broadcasting false information about the company following the 2020 election in order to reinforce propaganda that the election was stolen from former President Donald Trump in favor of current President Joe Biden. There are many other claims pending against Fox News connected to misinformation spread about the 2020 presidential election that might be similarly devastating to the news channel and are now on a firmer basis as a result of the Dominion Lawsuit settlement.

Dominion Lawsuit Is Finally Over

The actual settlement reached by Fox News and Dominion is little less than half of the $1.6 billion originally requested by Dominion. It claimed this amount based on its claim that Fox News and its parent company, Rupert Murdoch’s Fox Corporation, harmed the voting company’s business and threatened its employees by accusing them of being part of a false conspiracy to sabotage Mr. Trump’s presidential campaign. 

According to the Dominion lawsuit, leading Fox News anchors engaged on their shows with Trump supporters who falsely claimed that Dominion’s voting machines were deliberately programmed to deduct votes from Mr. Trump while increasing the numbers in Mr. Biden’s column.

Fox News has made no public remarks regarding the settlement, save to state, “We acknowledge the Court’s rulings finding certain claims about Dominion to be false,” and that the deal “reflects Fox’s continued commitment to the highest journalistic standards.”

Previous articleTax Refund 2023: Taxpayers Will Receive A Lower Refund
Next articleKylie Jenner Doesn’t Address Timothee Chalamet Dating Rumors